(Stijn Bonny en Geert Decleir op de Renaultstand Batjes 2018.)
Geert Decleir en Stijn Bonny: "Het is duidelijk dat het team van Autobedrijf Decleir creatief en flexibel moet zijn in deze moeilijke tijden."
Welke gevolgen heeft deze maatregel, alleen herstellingen mogen nog, op de werking van de garage?
"Herstellingen mogen, dus blijft onze werkplaats open. We blijven voorlopig in het atelier voltallig aan het werk, in de verkoop en klaarmaken wagens is er vermindering van aanwezigheid van het personeel. Logisch want onze toonzaal is vanaf 2 november gesloten."
"Als het straks misschien minder druk wordt in het atelier gaan we daar ook overschakelen naar tijdelijke werkloosheid voor enkele medewerkers. De sluiting is natuurlijk niet leuk maar lijkt ons broodnodig in functie van de gezondheid van iedereen."
"We zijn al zeer blij dat we niet zoals in maart helemaal dicht moeten. Onze mensen van de verkoop gaan proberen op een creatieve manier toch de klant te helpen en verkopen te realiseren in deze moeilijke periode. We gaan voluit voor een optimale dienstverlening op afstand!"
Protocol werkplaats
"Omdat er niemand ons atelier en onze wachtruimte binnen mag, hebben we een protocol uitgewerkt voor mensen die hun wagen binnenbrengen voor herstellingen. Daarbij komen mensen niet in contact met elkaar en worden de wagens en eventuele vervangwagens grondig ontsmet. Wie wil langskompen moet altijd eerst bellen want wij werken alleen op afspraak."
Verkoop op afstand
"De toonzaal mag dan wel gesloten zijn maar dat betekent niet dat ons team naar rustmodus overgaat. We blijven bereikbaar per telefoon en per mail. Ook werken we via Teams, Whatsapp, calls en video calls... We zorgen voor een maximale zichtbaarheid van onze modellen online, op onze parking en in onze toonzaal. Een wagen kopen kan dus."
Afhalen van bestelde wagens
"De afhaling van bestelde wagens kan enkel op de parking gebeuren. Uitleg van de wagens moeten we jammer genoeg doorgeven aan de hand van diverse begeleidingsfilmpjes die men online kan bekijken. Via telefonische bijstand of videocolumns kunnen we altijd bijkomende vragen beantwoorden."