Persbericht van stad Torhout - dienst jeugd

Patrick Demarest

18/04/2015
Actua jeugd

De Chiro Meisjes van Don Bosco is een bloeiende jeugdvereniging. Door het grote succes kampt de vereniging al een tijdje met plaatsgebrek. Maar na de zomer komt daar met hulp van heel wat vrijwilligers en de steun van de Stad Torhout verandering in.

De Chiro zal het gebouw uitbreiden met twee lokalen die een geheel zullen vormen met het bestaande gebouw. Groepsleidster Laura Parmentier laat zich hiervoor bijstaan door oud-leidster Silke Deschoemaeker die de opvolging van de werking voor zich neemt. Voor deze verbouwingen diende de jeugdbeweging een subsidiedossier in bij de stad. Na advies door de bouwcommissie van de jeugdraad werd dit dossier goedgekeurd door het schepencollege.

Op deze manier krijgt de jeugdbeweging een subsidie van 25 000 euro op een investering die geraamd wordt op 40 000 euro. Als schepen van Jeugd is Kristof Audenaert zeer trots op de nieuwe investering in de gebouwen van de Chiro Meisjes Don Bosco. Door deze investering zou het mogelijk moeten zijn voor de Chiro om hun materialen beter op te bergen en op een veiligere en comfortabele manier activiteiten te organiseren.

Meer info bij:
Hermen Six