Torhout start met energieloket

Patrick Demarest

25/02/2022
Actua

Heb je vragen over je factuur? Benieuwd hoe je meer energie kan besparen? Het Sociaal Huis en De Woonwinkel slaan vanaf 1 maart de handen in elkaar met het Energieloket.

Bij sommige leveranciers stijgt de energiefactuur dit jaar met bijna 70 procent. Hierdoor moeten gezinnen tot 2.000 euro extra betalen op hun jaarlijkse energieafrekening. 

Door de sterk gestegen energie- en gasprijzen maakte de Vlaamse overheid eenmalig extra financiƫle middelen vrij voor de Sociale Huizen. Hiermee kunnen ze personen helpen die financiƫle problemen hebben door de hoge elektriciteits- en gasprijzen. Daarnaast zetten ze hiermee ook enkele preventieve acties op poten.

Stel je vragen aan het Energieloket!

Vanaf 1 maart slaan het Sociaal Huis van Torhout en De Woonwinkel de handen in elkaar met het Energieloket.

In het Energieloket kan iedereen, ongeacht zijn of haar inkomen, terecht met vragen zoals:

  • Heb ik het beste energiecontract?
  • Heb ik recht op het sociaal tarief?
  • Hoe kan ik een afbetaling regelen voor mijn jaarafrekening?
  • Hoe kan ik meer energie besparen in huis?
  • Hoe kan ik mijn woning beter isoleren?
  • Hoe vraag ik offertes op of hoe verwerk ik ontvangen offertes voor energiebesparende maatregelen?


"De energieprijzen gaan door het dak, en dat is voelbaar bij iedereen. Mensen voelen zich machteloos. We hopen dat we met het Energieloket mensen op een goede manier kunnen ondersteunen", aldus schepen Joost Cuvelier. Paul Dieryckx vult aan: "Voor heel wat gezinnen zorgt de stijging van de energieprijzen ervoor dat ze het hoofd niet langer nog boven water kunnen houden, en ook die mensen hopen we te kunnen bereiken."

Praktisch

  • Waar? 't Centrum (Beerstraat 20).
  • Wanneer? Van 1 maart tot 31 mei 2022 elke dinsdag van 13 tot 16 uur.
  • Een afspraak maken op een ander moment? Bel 050 22 12 33.
  • Vergeet je jaarafrekening niet!