Torhoutse actie voor Cliniclowns levert ruim 10.000 EUR op

Patrick Demarest

26/12/2024
Actua

Begin november liepen jeugdvrienden Nicolas Delie & Korneel Warlop de New York City marathon ten voordele van Cliniclowns. Hiervoor lieten ze zich sponsoren via donaties en lanceerden ze zelfs hun eigen premium gin: Foxy Times. Nu de inzamelactie ten voordele voor Cliniclowns erop zit, kijken Nicolas Delie en Korneel Warlop terug op hun avontuur en onthullen ze de opbrengst van hun actie. In totaal haalden de twee jeugdvrienden samen iets meer dan 10.000 euro op: 10.107,23 euro om precies te zijn. Deze som werd integraal overgemaakt aan Cliniclowns.

Met hun bijdrage helpen de vrienden bij 406 zieke kinderen een glimlach op het gezicht te toveren. Het totaal van alle lopers is 151.425,45 euro, een record.

“We willen graag iedereen bedanken die een gift deed of die een fles Foxy Times Gin heeft gekocht de afgelopen periode. Zonder de steun van velen zou dit mooie resultaat niet mogelijk zijn geweest”, zegt Nicolas Delie.

Nu de inzamelactie erop zit, is het ook duidelijk dat Foxy Times Gin doorgaat.

“Samen met mijn partner, Carol Lissens, zal ik het merk verder uitbouwen en de productie en de verdeling van de gin organiseren. Het zou zonde zijn van het vele werk dat gekropen is in het ontwerp en de receptuur. Het lijkt ons een mooi souvenir aan ons marathonavontuur en we zijn benieuwd waar Foxy Times ons verder naartoe brengt”, zegt Korneel Warlop

Foxy Times Gin is te koop bij Octavie op de Markt in Torhout of online op www.foxythebrand.com