20 jaar slagerij-traiteur Roel

Patrick Demarest

13/04/2020
winkel

Op 14 juli 2000 namen Veerle Devlaeminck en Roel Vandeweghe de toenmalige slagerij Debeuckelaere over op het Don Boscoplein. Bijna twintig jaar slagerij-traiteur Roel dus. En dat in coronatijden.

Bijna 20 jaar slagerij...en het gezin is sedert de start van de slagerij ook verdubbeld...

Veerle en Roel: "Ja, we hebben een zoon Alexander van 18 en een dochter Clémence van 13. Die helpen ook regelmatig in de zaak."

Slagerijen mogen openblijven maar je moet natuurlijk een aantal regels invoeren en je aan bepaalde maatregelen houden.

Veerle en Roel: "Er mogen hier maximum 4 personen in de winkel. Op de grond staat markering waar ze moeten staan. De betaalhoek is ook afgeschermd door , plexiglas. En er wordt hier heel veel ontsmet; na iedere klant worden ook de handen ontsmet."

Kunnen klanten alles wat je voor de coronacrisis verkocht, ook nu nog krijgen?

Veerle en Roel: "Ja hoor."

Wat zijn op dit moment de grootste problemen voor jullie?

Veerle en Roel: "In het begin van de crisis was het moeilijk om kalkoenvlees te krijgen. Dat kwam door de hamsterwoede overal."

"Nu is het moeilijk om bepaalde producten te krijgen. Ik denk dan aan cocosbricketten, kruidenboter, sommige Italiaanse vleeswaren ...maar die vervangen we dan door andere."

Stel je een verandering vast in het koopgedrag van de mensen?

Veerle en Roel: "Vroeger hadden we mensen die wel elke dag eens langskwamen om vlees op te pikken voor de dag zelf en om een babbeltje te slaan, nu zien we dat  de mensen vlees - en andere waren meedoen voor een paar dagen. "
"En van oudere mensen komen nu de kinderen naar de winkel."

Komen er ook nieuwe klanten?

Veerle en Roel: "We zien nu wel veel nieuwe klanten die denk ik eerder lokaal komen kopen.

Communiefeesten vallen weg…een streep door de rekening waarschijnlijk?

Veerle en Roel: "Communiefeesten vallen inderdaad weg maar dit wordt nu eerder gecompenseerd door andere aankopen van de mensen omdat ze nu vooral thuis blijven en vlugger een tepan yaki of gourmet of iets anders bestellen voor het gezin."

Dank

Veerle en Roel: "We zijn alle klanten dankbaar voor het vertrouwen in onze zaak en ook voor het geduld dat ze hebben om buiten te staan wachten. We duimen dat iedereen gezond mag blijven.

 

PS. De klanten mogen hun bestelling ook doormailen naar roel.vandeweghe skynet.be
De bestelling kunnen ze dan de volgende dag ophalen