'Gie zie ne properen'

Patrick Demarest

04/04/2018
Actua

Wie de vuilnisbak correct gebruikt is sowieso een winnaar. Met de nieuwe zwerfvuilcampagne “Gie zie ne properen!” vat Torhout dit letterlijk op! Wie zijn vuilnis correct in de vuilnisbak deponeert maakt kans op een smakelijke prijs!

Als het gaat om zwerfvuil is het vaak de sluikstorter die alle aandacht krijgt. Om te tonen dat het ook anders kan, worden de rollen even omgedraaid met de nieuwe campagne “Gie zie ne properen!".

Vanaf 16 april tot eind juni kan wie zijn vuilnis correct in de vuilnisbak deponeert, in de prijzen vallen. De campagne richt zich in eerste instantie op de (schoolgaande) jongeren die hun lunch verorberen in de binnenstad. Als ze zich als een '#properen'  gedragen, kunnen ze hun volgende lunch misschien wel gratis krijgen. Of, als dat niet motiverend genoeg is, kunnen ze misschien gratis en voor niks naar Land of Love, dat dit initiatief ook stevig ondersteunt.

Winnen? Post een propere selfie!

Al wie zijn vuilnis correct deponeert in de vuilnisbak maakt kans. Hoe?
- Bewijs dat je, je afval correct in de vuilnisbak gooit door een selfie te posten met #properen.
-Of laat je live betrappen door één van de propere ambassadeurs. Ze liggen overal op de loer.
Wekelijks worden tal van bonnen uitgereikt als beloning voor de propere gewoonten. De bonnen kunnen worden ingeruild bij de deelnemende horeca.
De lokale horeca is alvast enthousiast. Werken onder andere mee: Red Rooster Fast Food, de Smulmarkt, de Pastabar, Mama Mia, het Broodgenot, Pita Eda, Ijsdelicatessen Cloet, de Friethoek en 't Piccolootje.

Jeugd zorgt voor 'gepimpte' vuilnisbakken
Om de campagne extra in het straatbeeld te brengen, zullen tal van picknickbanken en “gepimpte” vuilnisbakken geplaatst worden op diverse lunchlocaties doorheen de stad.