Uit alle afstudeerscripties van de laatstejaarsstudenten werden twaalf kandidaat-winnaars geselecteerd. Het niveau lag dit jaar opnieuw bijzonder hoog. De genomineerde studenten presenteerden op de avond van de uitreiking hun bachelorproef voor pers en publiek. Een professionele jury koos uiteindelijk twee winnaars.
In de categorie bachelor lager onderwijs (BALO) won Benjamin Verbrugghe. Hij ontwikkelde een bordspel om leerkrachten lager onderwijs te motiveren om meer muzische werkvormen te gebruiken in hun dagelijkse lespraktijk. Op overtuigende wijze liet hij zien hoe muzische vorming in zowat elk vak gebruikt kan worden.
In de categorie bachelor secundair onderwijs (BASO) sleepte Levi Willaert de eerste prijs in de wacht. Aan de hand van een nieuwe didactiek uit de ontwerpwereld werkte deze student STEM-projecten uit voor de eerste graad secundair onderwijs. Hij testte deze projecten succesvol uit in het Spes Nostra Instituut in Heule. Daar gaat hij volgend jaar trouwens aan de slag als leerkracht in de nieuwe STEM-opleiding (Science, Technology, Engineering & Mathematics).
Beide winnaars kregen een diploma en mochten een gloednieuwe iPAd 2017 in ontvangst nemen.