Wat zijn de grote problemen in deze coronasituatie?
Thibaut: “Ons klantencontact verloopt helemaal anders: we mogen ook minder kassa’s opendoen omwille van de noodzakelijke afstand, we moeten het aantal klanten beperken in de winkel en dat doen we door het aantal karren te beperken want iedereen moet een kar nemen. En we mogen ook geen promo’s, kortingsbonnen, aanvaarden.”
“Natuurlijk zouden wij dit liever anders zien maar we volgen de richtlijnen, ons opgedragen door het hoofdbureau.”
“En met zijn allen blijven we ons uit de naad werken voor de klanten. En dat is tegenwoordig vooral een verhaal van voortdurend aanvullen…”
Nog speciale aanpassingen gedaan om de hygiëne te verhogen?
Thibaut: “Er staat permanent iemand aan de inkom om de klanten in te lichten en de karren te ontsmetten. Je kan bij ons zelfs je handen wassen voor en na het winkelen.”
Verwacht je nog problemen?
Thibaut: “Voorlopig niet. Onze aanvoer blijft in het algemeen goed verlopen en we proberen de tekorten te beperken.”
Boodschap voor de klanten?
Thibaut: “Als we dit allemaal samen goed aanpakken dan zijn we er allemaal samen terug van af. Dit treft ons allemaal en we moeten er samen aan werken om de schade te beperken. “
Francine Vandewalle werkt dit jaar 15 jaar in AD Delhaize Torhout. Haar verhaal begon bij de vorige uitbater.
Elke klant krijgt een solidariteitskorting van 5% op zijn of haar aankopen. Dat wordt direct afgerekend op het einde van het kasticket. Die korting is wel niet geldig op rookwaren, vuilzakken, leeggoed, telefoonkaarten en andere diensten.
Zaterdag 11 april; van 8 tot 19 uur Zondag 12 april (Pasen): van 7.30 tot 12.30 uur Paasmaandag: van 7.30 tot 12.30 uur
AD Delhaize heeft een twintigtal vaste mensen in dienst maar is altijd op zoek naar nieuwe gemotiveerde werkkrachten voor de winkel. Toppers om het team te versterken. Daarom zijn ze nu op zoek naar een verantwoordelijke voor de drankenafdeling.
✉️ Contacteer voor meer info via info@adtorhout.be