Hoelang zijn jullie nu al verplicht dicht?
"We zijn gesloten sinds woensdag 18 maart. Momenteel hebben we 15 werknemers die economisch werkloos zijn."
Wat mag wel nog?
"Vanaf dag 1 (18 maart) mogen we dringende interventies en depannages doen: herstellingen banden, remmen en lichten. Sinds eind vorige week mogen we winterbanden wisselen naar zomerbanden. Alles achter gesloten deuren en enkel op afspraak."
Mag je nog auto’s verkopen?
"Helaas niet."
Is maart-april in normale omstandigheden een sterke periode?
"In maart hadden we normaal nog een opendeurweek die helaas niet is kunnen doorgaan. Maart en april zijn maanden waarin we ook heel veel mensen die gekocht hebben met het autosalon hun nieuwe wagen afleveren. Deze staan nu talrijk te wachten om te mogen geleverd worden."
Enig idee hoeveel procent van de normale omzet je verliest?
"Momenteel is de omzet nagenoeg niets. Enkel ons pompstation genereert omzet en de dringende herstellingen die we uitvoeren."
Er zijn nu ook nog de werken in de Oostendestraat hebben die een bijkomende invloed?
"Deze werken zorgen ervoor dat het aantal verkochte liters brandstof nog een stukje lager ligt doordat er nu helemaal geen passage meer is."
Wat verwacht je van de heropstart?
"We hopen dat we helemaal kunnen heropstarten op 11 mei. In de naverkoop zal er een piek zijn de eerstkomende weken dat we terug open mogen. In de verkoop wachten we een beetje bang af wat er zal komen. Het is moeilijk te voorspellen."
"Vanaf 4 mei staat onze dienstverlening opnieuw ter beschikking voor onze professionele klanten , dat zijn bedrijven en zelfstandigen. Er wordt gewerkt achter gesloten deuren."
"Vanaf 11 mei hopen wij onze dienstverlening ter beschikking te kunnen stellen van alle klanten, particulieren ook dus."
"De professionele klanten kunnen nu reeds contact opnemen met ons voor een afspraak.
Naverkoop: celine@renaultdecleir.be
Verkoop: stijn@renaultdecleir.be "
"Deze stapsgewijze heropening stelt ons in staat de veiligheidsmaatregelen 100% te respecteren met behoud van onze service aan iedere klant."
"Vanaf 4 mei kunt u onze dienst naverkoop opnieuw telefonisch bereiken op werkdagen van 8 tot 17 uur en zullen onze medewerkers u met raad en daad bijstaan. We blijven uiteraard ook bereikbaar via mail en social media."
Permanentie voor dringende en noodzakelijke herstellingen
"Tot 8 mei zal ook alleen de permanentie voor dringende en noodzakelijke herstellingen van toepassing blijven."
In geval van dringende herstellingen of depannage kan u contact opnemen met:
Renault Assistance voor Renault voertuigen onder garantie: 0800 15 0 51
Dacia Assistance voor Dacia voertuigen onder garantie: 0800 97 965
Decleir nood nummer voor depannages of dringende zaken: 0484 948054