Ruben Vandendriessche begon R-Dreams op de hoek van de Berkenstraat en de Revinzestraat, verhuisde daarna naar de voorkant van Bedrijvencentrum 3Koningen, trok dan met meer visibiliteit naar de Bruggestraat om uiteindelijk in een loods op het Bedrijvencentrum 3Koningen de ideale thuishaven te vinden.
Ruben komt uit de evenementensector en podiumtechnieken, Shana studeerde toerisme en oefende zeven jaar een commerciële functie uit bij Accent alvorens dus in 2017 in R-Dreams te stappen.
Ruben: “Alles zit hier nu onder een dak. Verhuizen deden we trouwens op 17 maart…de start van de lockdown…”
Alle kledij
“R-Dreams levert gepersonaliseerde, kwalitatieve werk- en bedrijfskledij. Van kop tot teen. We hebben dus ook veiligheidsschoenen en sedert maart ook beschermkledij in stock. De bouwsector, bijvoorbeeld, moest vroeger op een andere plaats schoenen en werkbroeken kopen maar nu zijn we echt uitgegroeid tot een one stop shop voor de klant. Al het personeel van een firma kan zich hier kleden van kop tot teen!”
Omzet
Werd R-Dreams in het begin vaak geassocieerd met fuiven, festivals en horeca dan is dit nu heel wat minder het geval. “We zijn een B2B bedrijf geworden: van bedrijf tot bedrijf dus. Dat zie je ook, aan onze omzetcijfers. 50 % wordt gerealiseerd in de bouwsector, 15 % komt van overheden zoals gemeenten en scholen. De Scholengroep Sint-Rembert is daar een mooi voorbeeld van. 25% van onze omzet komt uit de retail: slagers, bakkerijen, garages.. En tot slot is er nog 10% horeca.”
“Uiteraard had corona ook invloed op onze werkzaamheden. Maart-april was heel wat minder, juni, juli en augustus waren goed.”
Uitbreiden
“Na onze verhuis in maart willen we gestaag ons gamma uitbreiden en…we willen ook hetzelfde concept in andere gemeenten uitbouwen. Daarom focussen we nog meer op de klant. Tot december bedrukten en borduurden we alles zelf maar nu borduren we niet meer en besteden we 60% van de bedrukking uit.”
Met zijn vieren
Naast Ruben en Shana zijn er binnen R-Dreams ook nog Jolien en Liesbeth.
Ruben: “Binnen het bedrijf heeft ieder zijn verantwoordelijkheid die goed omlijnd is, op die manier weten we wat van wie wordt verwacht en vanaf welk moment het naar de volgende persoon in het proces gaat. Wij hebben dit intern opgedeeld in 4 pijlers. Klanten prikkeling, werving, verwerking en pampering. Dit is trouwens iets wat we tijdens de eerste corona lockdown onder de loep hebben genomen. Op vandaag kunnen we vaststellen dat deze werking dan ook wel echt werkt binnen onze firma.”