Signz toont de weg

Patrick Demarest

17/12/2020
Bedrijf

Geert Van Hollebeke startte in 1989 als zelfstandig huis- en letterschilder in de voetsporen van zijn vader. Dat leidde in 1992 tot de opstart van Publiprint, een bedrijf gespecialiseerd in belettering en printing. Op 1 januari 2018 verhuisde Publiprint van Zedelgem naar de Roeselaarseweg 30A in Torhout en werd de naam omgedoopt tot Signz. Signz dus matter. En dat doet het zeker want het bedrijf dat staat voor allround visuele communicatie, toonde en toont de weg voor de vele bedrijven die neerstrijken op het nieuwe bedrijventerrein de Ringaert waar Signz aanpaalt. Hoe ervaart Signz de coronacrisis en de komst van het nieuwe bedrijventerrein?


Op 1 januari 2021 zit Signz met zijn 19 medewerkers dus al drie jaar op de huidige locatie. Je kan er absoluut niet naast kijken dat Signz staat voor visuele communicatie. Wat bieden jullie allemaal aan?

Geert Van Hollebeke: "We willen een onestopshop zijn voor al onze klanten. Ze kunnen bij ons terecht voor een kleine sticker tot een XL print. We maken groot formaat stickers, spandoeken, reclameborden en we beletteren van alles: allerhande voertuigen, reclameborden, etalages...kortom alles dat kan belettend worden. Wij zijn ook gespecialiseerd in allerlei schermen, zowel statisch verlichte als dynamische tv’s. De tv's zijn geen gewone tv’s maar 7/7, 24/24 schermen die dag en nacht, jaren aan een stuk kunnen blijven werken. Deze schermen worden meestal gebruikt voor alle vormen van digital signage van de bedrijven."

Wat is de invloed van corona op jullie werking?

Geert Van Hollebeke: "Corona heeft in de eerste golf toch een serieuze impact gehad op ons bedrijf: alles was afgesloten naar communicatie. Het was net of de wereld was blijven stilstaan. Maar week na week begon alles terug te hervatten. We hebben natuurlijk ook wel veel stickers en schermen kunnen verkopen in deze coronaperiode. Maar toch woog dit niet op tegen de impact van corona. De 2de golf was ook nog wel voelbaar maar we hebben tot nu toe toch al onze mensen aan het werk kunnen houden."

Creatief zijn is de boodschap waarschijnlijk: plexiborden om contact te vermijden, ik zag ook gepersonaliseerde lakens passeren op facebook…

Greet Van Hollebeke: "Creatief zijn we inderdaad wel geworden, we moeten ons aanpassen aan de situatie die zich voordoet. Met de plexischermen hebben we een gedeelte kunnen recupereren van ons verlies."

Is VitrineMedia een onafhankelijk onderdeel van Signz of zit dat ingekapseld?

Geert Van Hollebeke: "VitrineMedia is een merk dat Signz verdeelt in België. Momenteel denken we dat een 70 % van alle vastgoedkantoren in België hier bij ons klant zijn. Ook verdelen we vitrineMedia aan retail. Toch verlegt de vraag meer en meer naar digitale schermen i.p.v. VitrineMedia statische schermen. We spelen natuurlijk in op de vraag van de verschillende klanten."

Staan er nog investeringen op stapel?

Geert Van Hollebeke: "Momenteel staan er geen investeringen op het programma. Toch zeker niet wat machines betreft. De laatste maanden hebben we wel  in extra personeel geïnvesteerd. We ondervinden immers dat we meer en meer bij de klanten zelf moeten langs gaan alhoewel we ze hier nog beter kunnen dienen op onze eigen locatie. We hebben hier toch ook geïnvesteerd in een  350m2 uitgebreide showroom waar we mensen kunnen inspireren en laten beleven."

Het nieuwe bedrijventerrein wordt ontwikkeld en jullie prijken als gatekeeper aan de ingang...een voordeel waarschijnlijk.

Geert Van Hollebeke: "Dat het nieuwe industrieterrein wordt ontwikkeld is zeker een plus. We hopen hier veel nieuwe vrienden te maken en als bedrijventerrein ook eens iets samen op poten te zetten zoals Een bijeenkomst van alle bedrijven. Het zijn ook allemaal potentiële klanten natuurlijk waarvoor we onze uiterste best gaan doen..."