Dienst communicatie van Lokaal Bestuur Torhout bezorgde ons de volgende tekst:
In de strijd tegen het coronavirus werd de dienstverlening in het stadskantoor vanaf 18 maart drastisch beperkt. De loketten werden gesloten en de diensten waren enkel nog toegankelijk op afspraak voor een beperkt aantal dringende producten. De deur ging dicht en elke bezoeker moest aanbellen om binnen te komen voor zijn afspraak. Deze aanpak wordt nu geleidelijk aan versoepeld.
Meer producten, deuren gaan gedeeltelijk terug open
We blijven op afspraak werken, ook voor het recyclagepark, en breiden het aantal producten uit. De deuren van het stadskantoor gaan ook terug open op de momenten dat men kan langskomen op afspraak. Buiten deze afspraakmomenten blijven de deuren dicht.
Afspraak maken kan nu ook digitaal via www.torhout.be/maak-een-afspraak
Tot nog toe kon je enkel telefonisch een afspraak maken, daar komt nu verandering is. Je kan vanaf nu heel eenvoudig online een afspraak boeken via www.torhout.be/maak-een-afspraak. Indien iemand niet in de mogelijkheid is om digitaal een afspraak te maken, dan kan dit telefonisch via 050 22 11 22.
Onmiddellijk digitaal afhandelen
We proberen het aantal bezoekers in het stadskantoor nog steeds tot een minimum te beperken. En voor heel wat zaken hoef je niet eens naar het stadskantoor te komen. We raden de burger dan ook aan om eerst even te checken of hij zijn vraag online kan afhandelen. Check dus zeker www.torhout.be/eloket.
Extra maatregelen
We doen dit alles uiteraard niet zonder het nemen van extra maatregelen, want de veiligheid van onze bezoekers en onze werknemers staat voorop. We sommen de richtlijnen hieronder graag even op:
Alleen als iedereen zich aan de richtlijnen houdt, werknemers én bezoekers, houden we het veilig.