In maart 1978 werd TRIO JEANS CLUB opgestart Door Hilaire en Lieve, de ouders van Rik Trio, die nu samen met zijn echtgenote Sofie de shop uitbaat. Na 37 jaar blijft de winkel een begrip in Torhout. Hoe doen ze het?
“Door mee te evolueren in het modelandschap”, zegt Rik. “Alles moet juist zitten! In de eerste plaats het aanbod van de collecties: de juiste collecties op het juiste moment. Maar evenzeer de look van de etalages en het interieur zijn belangrijk. We moeten de producten op de juiste manier aanbieden. Last but not least is er ons goed personeel! Dat verkoopt alles op een klantvriendelijke manier. Daardoor bestaan we bijna 40 jaar. In maart 1978 werd de winkel opgestart door mijn ouders, toen onder de naam TRIO JEANS CLUB.
Zij zijn begonnen met vier jeansmerken. Ondertussen is de winkel met twee panden uitgebreid en hebben wij een aanbod van een 50-tal collecties.”
Hoe kies je nieuwe collecties?
“Nieuwe collecties worden aangekocht via modebeurzen en vakliteratuur en met een pak gezond verstand. Mode vind je vooral op straat. Kijk rond, luister naar de klant! Daar word je soms veel wijzer van dan van wat je ziet op een modebeurs. Merken die het een paar seizoenen minder doen gaan eruit en worden vervangen door nieuwe. Daarom is het heel belangrijk om je doorverkopen en statistieken per merk goed in de gaten te houden.”
Streef je een bepaald imago na met de winkel?
“TRIO bestaat uit een dames- en herenwinkel, TRIO JEANS & EASY WEAR, en een jeugdwinkel, TRIO YOUNG FASHION, die zich alle drie in het middensegment situeren. Grote keuze, kwaliteit en klantvriendelijkheid staan voor ons centraal.”
[wppa type="slide" album="245"][/wppa]